Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Spor Kulüplerindeki Rolü

02.08.2023
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Spor Kulüplerindeki Rolü

Spor işletmenize yeni üyeler kazandırmayı ve ismini duyurmuş bir marka olmayı istiyorsanız doğru planlanmış bir pazarlama stratejinizin olması çok önemlidir. İşletmenizin dijital pazarlama noktasında sizlere yardımcı olmayı umuyoruz. Dijital pazarlama denince gözünüz korkabilir ancak endişelenmenize hiç gerek yok. Çünkü doğru yerdesiniz!


Bu blogda, spor işletmenizin büyümesine yardımcı olacak doğru pazarlama stratejilerinin temellerini anlatacağız!


Bir Spor Kulübü İçin Pazarlama Stratejisi Neden Önemlidir?


  • Spor işletmenize yeni üyeler çekme ve mevcut üyelerin kulübe bağlılıklarını artırma fırsatı sunar.
  • Sponsor teklifleri almak ve diğer kulüplerle işbirliği yapma şansını artırır.
  • İşletmenizin dünya genelinde marka tanınırlığını artırır ve olumlu bir imaj çizerek kulüp itibarını sağlamlaştırır.
  • Sosyal medya platformlarında kulübün etkileşimini ve takipçi sayısını artırır.
  • Başarılı bir spor işletmesi, ünlü ve yetenekli kişileri çekerek diğer sporcular için örnek olmasını ve böylece genç yeteneklerin kulübe dahil olmasını sağlar.


Büyümek için neden bir stratejiye ihtiyaç duyulur? Bunun nedeni, hedef kitlenin dikkatini çekmek ve spor kulübüne yeni üyeler kazandırmaktır. İşletmenizin başarılı bir şekilde büyümesi için her zaman kontrolü elde tutmak ve takipçisi olduğunuz birtakım yenilikleri işletmenize uyarlamanız gerekir.


Spor kulübünüze kayıtlı üyelerin nelerden hoşlandığı veya ilgi alanları ile ilgili bir takım bilgilere sahip olmak isteyebilir ve müşteri memnuniyeti sağlamak için çeşitli jestlerde bulunabilirsiniz.


Spor İşletmeleri İçin Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

Spor işletmenize her ne kadar yeni teknoloji aletlerle donatılmış ve dersler uzman antrenörler tarafından veriliyor olsa da eğer yeni üyeleri işletmenize çekemiyor ve kayıtlı üyelerin de kalıcı olmasını sağlayamıyorsanız işletmeniz ne kadar donanımlı olsa da bunun size hiçbir yararı olmayacaktır. İşte tam da bu noktada işletmeniz için uyguladığınız pazarlama planını gözden geçirmelisiniz.


Özellikle her geçen gün hedef kitlesini büyüten bir sektörde trendleri görmezden gelerek gelmemelisiniz. Aksine, kendinizi ve işletmenizi büyütmek için her yeniliğe ayak uydurmalısınız. İşletmenizin başarılı olmasını ve sektörde adını duyurmasını istiyorsanız güncel spor salonu pazarlama stratejileri oluşturduğunuzdan ve bunları doğru şekilde faaliyete koyduğunuzdan emin olmalısınız.


Spor Kulübünüzü Pazarlamak İçin Sosyal Medya Kanallarını Tercih Edin

Spor okulu pazarlama planınızı genel hatlarıyla oluşturup, çalışanları uygun pozisyonlara yerleştirdikten sonra artık spor kulübünüz için aklınızdaki tüm adımları uygulamaya geçirme zamanı. İşletmeniz için pazarlama stratejinizin ne derece bir öneme sahip olduğunu anladığınıza göre, işletmeniz için doğru planı oluşturmaktan ve uygulamaktan tereddüt etmeyin.


Geride durduğunuz her saniye rakiplerinizin bir adım önünüze geçtiğini göz önünde bulundurun. Böylelikle potansiyel üyeleri spor kulübünüze çekmenin yanı sıra, pazarlama planınızın kişisel markanızı oluşturacağını da görmüş olacaksınız.


Neden Sosyal Medya Kanallarını Tercih Etmelisiniz?


Dijital bir dünyanın parçası olmak, bir ürünün veya hizmetin tanıtımını yapmanın eskiye nazaran çok daha kolay olduğunu gösterdi. Yapılan bir paylaşım saniyeler içinde geniş kitlelere yayılıyor ve çoğu insan yayılan trendin takipçisi oluyor. Bu sayede sosyal medya kanalları ile spor kulübü hakkında tüm bilgileri erişime açık hale getirebilir, merak edilenleri yanıtlama imkanı bulabilirsiniz.


Yazımızın devamında sosyal medyanın doğru kullanımına, farklı spor kulüplerinin düzenlediği reklam kampanyalarını hangi şekilde duyurduğuna, potansiyel müşterilerin nasıl önüne düşeceğinize, mail üzerinden nasıl bir pazarlama planı oluşturulması gerektiğine ve çok daha fazlasına değineceğiz. Peki hangi sosyal medya kanallarını tercih etmeli ve hangi adımları atmalısınız?


1- İnstagram

İnstagram, genellikle güzel ve özel anların paylaşıldığı bir sosyal medya platformudur. Meta tarafından yürütülen bu platform sayesinde artık İnstagram ve Facebook arasında ortak paylaşım yapmak çok kolay hale geldi. Yalnızca tek bir tıklama ile paylaşımınızı iki farklı platformda yayınlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta hesaplarınızın birbirine senkronize olmasıdır. Belli bir yaş aralığı bulunmayan ve her kesime hitap eden bu platform, basit bir kullanıma sahip.


Sosyal medya kanallarının ismi her ne kadar farklı olsa da temelde hepsi aynı özelliklere sahiptir. Yalnızca üzerlerine birtakım özellikler ekleniyor ve bu şekilde tekrardan piyasaya sürülüyor. İnstagram için Facebook ve Tiktok karışımı olduğunu söylemek mümkün.


Antrenörler İnstagram’ı nasıl kullanmalı?

Spor kulüpleri rells, hikaye, gönderi ve hashtag kullanarak sağlıklı yaşamın püf noktalarını takipçilerine aktarabilir, kitlesini genişletebilirsin ve işletmesine yeni üyelerin kaydolmasını sağlayabilir. Senkronize edilmiş hesaplarda yapılan bir paylaşımı farklı platformlarda yayınlayarak daha geniş bir kitlelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.


2- Facebook


Birkaç yıl öncesine kadar en büyük sosyal medya kanalı olan Facebook, günümüzde de geniş bir kullanıcı kitlesine sahip. Aylık kullanıcı sayısıyla bir dönemi kasıp kavuran bu sosyal medya kanalı, bugünkü kitlesini 34-50 yaş aralığındaki kişilerden oluşturuyor. Teknoloji geliştikçe yeni sosyal medya platformları öne sürülüyor. Hal böyleyken tüm odağımızı yalnızca bir kanala vermemelisiniz.


Sunacağınız hizmet yukarıda belirttiğimiz yaş aralığına uyuyorsa sizin için en iyi pazarlama kanalının Facebook olduğunu söylemekte fayda var.


Spor kulüpleri ve antrenörler neden facebook kullanmalı?

Spor ve sağlıklı yaşam konularının konuşulduğu çeşitli gruplara dahil olarak hedef kitlenizi genişletebilir, link ekleyerek web sitenizin tıklanma sayısını artırabilir veya takipçi sayınızı artırarak spor kulübünüzün ismini duyurabilirsiniz.


Facebook kullanıcıları, genellikle bilgi alma ve anasayfaya düşen gönderilere başvuru yapmak için bu platformu kullanma eğilimindedirler. Bu nedenle spor kulübünüzün adını ve antrenörlerinizi duyurmak için facebookta gün aşırı paylaşımlar yapabilir, takipçi sayınızı artırarak markalaşabilirsiniz.


3- TikTok

Daha genç bir kesime hitap etmek ve potansiyel üyelerinizi bu yaş aralığında tutmak istiyorsanız TikTok üzerinden pazarlama stratejileri oluşturmalısınız. Musical.ly uygulamasıyla birleşerek reels paylaşımlarının yapıldığı bu platform, kullanıcı sayısını her geçen gün artırıyor. Kısa sürede dünya çapında adını duyuran TikTok, ürün ve hizmet reklamlarıyla da oldukça popüler. Bu uygulamanın tutmasının sebebi, kısa süreli videolarla kullanıcıların sıkılmadan uygulama içerisinde kalmasını sağlamasıdır.


Reels özelliğini instagrama aktarmasıyla birlikte hesaplar arasında aynı içeriklerle karşılaşmanız olası bir durum. Ayrıca, beğendiğiniz içeriklerle eşdeğer yeni içeriklerin önünüze çıktığını düşünüyorsanız kanallar arası algoritmanın devreye girdiğini unutmayın.


Antrenörler TikTok’a nasıl videolar yüklemeli?

Antrenör ve sporcunun antrenman esnasında çekilen bir video reels yapılabilir veya antrenörün sağlıklı yaşama dair ipuçlarının olduğu kısa bir video çekilerek TikTok hesabında paylaşılabilir. Özellikle yaz aylarında sağlıklı yaşam ve spor konularına rağbet gösterilmesiyle paylaşımdan kısa bir süre sonra binlerce like alabilirsiniz. Üstelik reels videonuza spor kulübünüzün hesabını etiketleyerek de kullanıcıların daha kısa sürede sizlere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.


4- YouTube

Dünyanın en büyük video paylaşım uygulamalarından biri olan YouTube’da konu ne olursa olsun ilgili içerik bulmanız mümkün. Video izleyebilir, daha sonra video hakkında kişisel profilinizle herkese açık yorum yapabilirsiniz. Yalnızca video izleyen değil videoyu yükleyen de siz olabilirsiniz.


Dijital içerikler üreterek paylaşıma açık hale getirebilir veya tanıtım yapmak için reklam aralarını kullanabilirsiniz. Premium kullanan kullanıcılar hariç, videolar kesintili olarak izlenmektedir. Süresinin değişkenlik gösterdiği reklamlar sayesinde tüketicilerin ilgisini çekebilir ve link ekleyerek tıklanma sayınızı artırabilirsiniz. Reklam gelirleri ile sermayenizi döndürebileceğinizi ve yeni abonelikler kazanabileceğinizi unutmayın.


Spor işletmeleri, YouTube ve benzeri dijital platformları kullanarak taraftar bağlılığını güçlendirmenin yanı sıra sponsorluk ve yeni gelir fırsatları elde ederek de büyüme şansı yakalayabilir. Çevrimiçi içeriklerde bulunarak marka bilinirliğini artırmak hem spor kulübü hem de antrenör için büyük bir avantaj sağlayacaktır.


5- E-posta

Spor işletmenizin web sitesine daha önce kayıt olmuş üyelere kampanya e-postaları atarak kendinizi hatırlatabilirsiniz. Web sitesine kayıt olurken genellikle kişilerden mail adresi ve telefon numarası istenir. Sizlerden gelen bildirimlere izin verdikleri takdirde yaptığınız her paylaşımdan bu kanallar aracılığıyla haberleri olur. Ancak izin vermediyse kendinizi hatırlatmak için reklam kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede cazip fiyatlar veya ekstra paket teklifleri sunarak aktif üye olmalarını sağlayabilirsiniz.


Spor kulübü üyelerine aylık kampanyalar veya yeni üyeliklerde ekstra fiyat teklifleri sunarak kalıcı olmalarını ve çevresine spor kulübünüzün tanıtımını yapmalarını sağlayabilirsiniz.


6- Çevrimiçi Reklamlar


Dijital pazarlama planı yaparken öncelikleriniz arasına web tarayıcılarını almalısınız. Çevrimiçi reklamlar sayesinde düşündüğünüzden de fazla üyeye sahip olmanız mümkün. Tanıtımda dijitale dönüşerek işletmenizi çok iyi yerlere getirebilirsiniz ama nasıl yapacağınız hakkında bir takım tereddütleriniz olabilir.


Veriler, tüketicilerin bir ürün veya hizmet almadan önce arama motorları üzerinden detaylı bir araştırma yaptıklarını söylüyor. Genellikle bilgi almak için ilk çıkan sonuca tıklanıyor, eğer yeterli olmazsa alt sayfalara iniliyor. Dolayısıyla, işletmenizi pazarlamak için google işbirliğiyle reklam vererek ilk sıraya çıkabilir veya web sayfaları üzerinden kendi reklamınızı yapabilirsiniz.


Reklam Çıkışları Neden Önemlidir?

Spor kulübünüz için akıllıca planlanmış reklam kampanyalarını faaliyete koyarak basit ama etkili bir iş ortaya çıkabilirsiniz. Ayrıca reklamlara yaş aralığı ve yerleşke sınırlaması koyarak hedef kitlenizi sınırlandırabilirsiniz. Sponsorlu işbirlikleri yaparak potansiyel üyeleri web sayfanıza yönlendirebilir, akışı hızlandırarak arama motorlarında üst sıralara çıkmayı başarabilirsiniz.


Dijital pazarlama ve spor yönetimi hakkında detaylı bilgi için Spor Kütüphanesi'ndeki Spor İşletmelerinde Verimliliği Artırmak İçin Dijital Yönetim içeriğimizi okuyabilirsiniz.


Sonuç olarak;


Buraya kadar pek çok konudan bahsettik, peki tam olarak neyi anlatmak istedik?

Spor işletmeniz için belirlediğiniz pazarlama stratejiniz aslında ne şekilde hareket etmeniz gerektiğini söyler. Bir diğer deyişle, bu işletmeniz spor yönetimi için bir hareket planıdır. İşletmenizin büyümesi için risk almaktan ve işe koyulmaktan korkmayın.


Buradaki amaç; mevcut üyelerin kalıcı olmasını, potansiyel üyelerin ise kulübe kayıtlı yeni üyeler olmasını sağlamaktır. Bu noktada destek almaktan çekinmeyin ve hatta olumlu önerilere açık olun. Hazırladığımız bu içerikte kendinize ve işletmenize ait birşeyler bulmanızı umuyoruz!


İlgili yazılara göz atmak için Spor Kütüphanesi'ne hemen göz atın! 

Paylaş:

dijital-pazarlama-ve-sosyal-medyanin-spor-kuluplerindeki-rolu
https://storage.acerapps.io/app-1358/planning (1).png
#80bf3a
#e1ffbf
Spor Yönetimi

ile
İlgili Bloglarımız

Spor Kütüphanesi: Spor tutkunuza ışık tutan, heyecanı ve bilgiyi bir araya getiren eşsiz bir kaynak! Keşfet, öğren, zirveye çık!

Tüm Yazılar

Basketbol Bloğuna Abone Ol

KVKK

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi , KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi , kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi , ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.


Ticari İleti

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi, KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi, kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi, ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.